Veelgestelde Vragen

LEVEREN EN BETALEN

Ontvang ik een bevestiging als ik een product bestel ?

Binnen enkele minuten na uw bestelling ontvangt u via de email een schriftelijke bevestiging en factuur van uw bestelling.

Als u deze email bevestiging niet ontvangt, dan is uw bestelling niet goed gegaan, of de email is in uw SPAM filter belandt.

Waar zijn de producten van Munt-Online opgeslagen ?

Onze producten zijn in verzekerde bewaring opgeslagen bij onze expediteur.

Kan ik bij Munt-Online ook circulatiegeld bestellen ?

Munt-Online levert particulieren geen circulatie geld. Wij leveren alleen munten van de hogere verzamelkwaliteiten aan particulieren.

Hoe lang duurt het voor ik mijn bestelling in huis heb?

Wij streven ernaar om uw bestelling binnen 7 – 10 werkdagen bij u thuis af te leveren. Indien u uw bestelling met spoed wilt ontvangen, dan kunt u dit aangeven op de bestelpagina. Hiervoor rekenen wij een extra toeslag.

Een uitzondering maken wij voor producten die in de toekomst worden uitgegeven. In dat geval is uw bestelling een voorinschrijving, en kunnen wij uw bestelling pas uitleveren zodra het officiële uitgevende instituut (Nationaal Munthuis, Posterijen, Ministerie van Financiën) het product geslagen heeft of hier toestemming voor heeft gegegeven.  Dit zal duidelijk worden aangegeven bij het product (en tijdens de voorintekening) en aangegeven zijn op uw bestelformulier.

Kan ik bij u langskomen om een bestelling op te halen / te zien etc.?

Wij hebben geen fysieke winkels en daarom worden alle bestellingen via Sandd of PostNL naar het door u gewenste adres gestuurd. Retourneren is altijd mogelijk binnen 14 dagen.

U kunt niet bij ons langskomen om uw levering te retourneren of af te halen.

Bezorgt Munt-Online ook producten in het buitenland?

Onze producten worden alleen in Nederland geleverd.

Hoe wordt mijn bestelling verzonden?

Wij versturen in principe alle bestellingen via Sandd en PostNL. Mocht uw zending niet door de brievenbus passen en de postbezorger treft u niet thuis aan, dan ontvangt u een afwezigheidsbericht waarmee de zending op het dichtstbijzijnde postkantoor of bij uw buren kan worden afgehaald of u ontvangt melding van een nieuw bezorgmoment. Duurdere producten worden via Track & Trace, danwel aangetekend door ons verzonden.

Ik ontvang mijn bestelling niet omdat het uitverkocht is ?

Het kan incidenteel voorkomen dat wij uw bestelling niet gereed kunnen maken omdat de oplagelimiet van de herdenkingsuitgifte overschreven is. Dit betekent dat er meer mensen hebben ingeschreven dan er officiële uitgiften beschikbaar zijn.

Wij zullen in dat geval altijd ons uiterste best doen om uw bestelling alsnog uit te voeren, maar deze situatie is helaas niet te vermijden. Indien u reeds vooruitbetaald heeft, dan ontvangt u uiteraard uw geld terug.

Om deze situatie te vermijden, maken wij gebruik van vooraankondigingen. Via de vooraankondiging krijgt u een hogere prioriteit. Hoe eerder uw inschrijving op onze vooraankondiging, hoe hoger uw positie op deze lijst.

Wat zijn de verzendkosten voor mijn bestelling?

De verzendkosten zijn afhankelijk van de verzendmethode die u kiest. Indien u gebruik wenst te maken van standaard verzending, levering binnen 7 - 10 werkdagen , dan bedragen de verzendkosten € 4,95 per bestelling. Tenzij een ander bedrag wordt aangegeven.

Indien u uw bestelling binnen 24 uur wenst te ontvangen, dan kunt u kiezen voor onze express service. Deze kost  € 7,95 per bestelling. Tenzij een ander bedrag wordt aangegeven

 

Mijn certificaat van echtheid is beschadigd

Neem in dit geval contact op met onze klantenservice via klantenservice@munt-online.nl en geef duidelijk aan bij welke zending uw certificaat is beschadigd. In overleg verzorgen wij voor u een nieuw certificaat en zal het oude certificaat worden vernietigd.

Wat moet ik doen als mijn bestelling incompleet of beschadigd is aangekomen?

Bij een onvolledige of beschadigde zending dient u dit binnen 24 uur te melden aan onze klantenservice. Dit kan via het emailadres klantenservice@munt-online.nl, 7 dagen per week en 24 uur per dag. Onze klantenservice neemt dan contact met u op om het probleem op te lossen.

Heb ik bij Munt-Online garantie op mijn artikelen?

Op alle artikelen die u bij ons koopt, gelden de wettelijke garantietermijnen. Indien uw klachten over uw bestelling heeft, vernemen wij dit graag binnen 24 uur na levering. U kunt in alle gevallen zonder opgaaf van reden uw bestelling binnen 14 dagen retourneren. U ontvangt in dat geval 100% van het geld van uw bestelling (inclusief de verzendkosten) retour.

Hoe kan ik mijn bestelling betalen?

Via het bestelformulier in onze webshop wordt aangegeven hoe u kunt betalen. Wij accepteren, Ideal, diverse creditcards, Paypal en Afterpay, Indien u zich als opgeeft voor een collectie dan kunt u deze ook betalen via een machtiging of overschrijving.

Zijn mijn persoonlijke betaalgegevens veilig bij Munt-Online?

Om uw betaling te kunnen verwerken, maken wij gebruik van de diensten van een Nederlandse payment provider. Deze maakt gebruik van de modernste beveiligingssystemen. Als u betaalt, dan gaat dit via een beveiligde SSL-verbinding. U kunt dit zien doordat dit bovenin in het webadres wordt aangegeven.

Waarom ontvang ik meerdere facturen voor mijn bestelling?

U heeft ervoor gekozen in deeltermijnen te betalen. Voor elk deel ontvangt u een eigen factuur. .

Wat is het rekeningnummer van Munt-Online ?

U kunt alleen een betaling direct naar ons overmaken indien dit duidelijk is aangegeven op de factuur.

Als u gekozen heeft om te betalen via Afterpay dan kunt u alleen betalen via de bankrekening van Afterpay en deze is verschillend van die van Munt-Online.

 

Ik ben mijn factuur kwijtgeraakt.

U kunt onze klantenservice via de email altijd vragen om een kopie. Geef uw naam en adres door, en het product waarvan u nogmaals de factuur wenst te ontvangen. Wij sturen u het via een mail opnieuw toe.

Direct na uw bestelling ontvangt u een bestelbevestiging met daarbij als attachment een PDF met uw factuur. Door te zoeken in uw inbox of bij uw deleted items kunt u ook uw factuur opzoeken.

 

Ik heb een betalingsherinnering ontvangen. Wat betekent dit?

U heeft uw bestelling nog niet betaald, en wij verzoeken u vriendelijk om de openstaande factuur te betalen. Het door u bestelde product valt inmiddels buiten de wettelijke retourtermijn van 2 weken, waarmee wij ervan uit mogen gaan dat u het product behoudt.

Na de eerste betaalherinnering volgt een tweede en tevens laatste herinnering. Na deze laatste herinnering dragen wij uw factuur over aan het incassobureau en zullen er extra kosten in rekening worden gebracht.

Indien u ervoor gekozen heeft om te betalen via Afterpay en de herinnering is van Afterpay, dan dient u contact op te nemen met Afterpay inzake deze betalingsherinnering. U kunt Afterpay bereiken via www.afterpay.nl .

Hoe werkt Achteraf betalen met Afterpay?

AfterPay voert voor Munt-Online en haar actiewebsites het volledige achteraf betaalproces uit. Dit betekent dat u een betaaloverzicht van AfterPay via de AfterPay App kunt inzien en betalen. Met de AfterPay App regelt u dit veilig en heel eenvoudig op uw smartphone. In de online omgeving MijnAfterPay kunt u uw betaaloverzichten vanaf uw computer of tablet beheren. AfterPay houdt u op de hoogte via notificaties & e-mail wanneer er een nieuw betaaloverzicht voor u klaar staat.

U kunt bij Munt-Online achteraf betalen tot een bedrag van € 250,- als u voor de eerste keer betaalt via AfterPay. Bent u al bekend bij AfterPay dan kunt u betalen tot een bedrag van € 2.500,-. Ter goedkeuring van uw verzoek om achteraf te betalen voert AfterPay een gegevenscontrole uit. AfterPay hanteert een strikt privacybeleid zoals omschreven in haar privacy statement. Mocht onverhoopt uw verzoek tot betaling met AfterPay niet geautoriseerd worden, dan kunt u natuurlijk uw bestelling betalen met een andere betaalmethode. U kunt voor vragen altijd contact opnemen met AfterPay. Voor meer informatie verwijzen wij u door naar AfterPay. www.afterpay.nl

Als u kiest voor betalen via Afterpay loopt het gehele betaaltraject via Afterpay en kunt u hierover niet met Munt-Onlline corresponderen. Uw  vordering is tenslotte in de handen van Afterpay gegaan naar aanleiding van uw verzoek. .

RETOURNEREN EN ANNULEREN

Hoe kan ik mijn bestelling retourneren?

U kunt binnen 14 dagen na ontvangst van uw bestelling  deze, zonder opgaaf van redenen, retourneren aan Munt-Online als u het product niet wenst te houden. 

Vergeet nooit  uw retourzending voldoende te frankeren. Indien het produkt met Track & Trace of aangetekend aan u is verzonden, dient u het aan ons op dezelfde wijze te retourneren. Onvoldoende gefrankeerde retourzendingen en niet aangekomen producten zullen niet worden vergoed. Graag wijzen wij u erop dat u wettelijk gezien verantwoordelijk bent voor de retourzending en de kosten hiervan. Bij niet-aangekomen retourzendingen dient u contact op te nemen met de vervoerder van uw retourzending.

Na ontvangst en controle van uw retourzending, vergoeden wij u 100% van de aankoopprijs van uw bestelling inclusief de verzendkosten binnen 5 werkdagen terug.

Stuur uw retourzending naar:
MO - Retourafdeling
Postbus 1219
2400 BE Alphen aan den Rijn

U retourneert altijd op uw risico
Na retourontvangst wordt gecontroleerd of uw retourzending compleet is, onbeschadigd en voldoet aan alle voorwaarden om voor terug storting van betaling in aanmerking te komen. Wij kunnen u niet of niet volledig terugbetalen indien:
- wij uw retourzending niet ontvangen
- indien uw retourzending niet voldoende gefrankeerd is
- indien uw retourzending niet compleet is
- niet duidelijk van wie de retourzending is. als u de originele factuur niet meer heeft, geef dan duidelijk uw naam, adres, postcode en emailadres aan op een papier dat u toevoegt aan het retourpakket.

NB U retourneert volledig op eigen risico. Indien wij uw retourzending niet ontvangen komt u niet voor (volledige) terugbetaling in aanmerking. Indien wij uw bestelling aangetekend of via Track & Trace verzonden hebben,, dan is het belangrijk dat u ook op deze zelfde wijze terugzendt.

 

 

Wat houdt een reserveringsservice /abonnement in?

Een reserveringsservice is een service waarbij u geheel vrijblijvend periodiek een product toegestuurd krijgt. Deze zijn onderdeel van de door u gekozen collectie en bij uw eerdere bestelling heeft u gekozen om gebruik te maken van deze service.

Indien u de zending niet wenst te houden dan kunt u dit product te allen tijde retourneren. Doet u dit dan wel binnen 14 dagen.

Hoe kan ik mij opgeven voor de reserveringsservice of een collectie ?

Deze service wordt alleen aangeboden op een hele kleine groep herdenkingsproducten waarvan eerdere of toekomstige uitgiften beschikbaar zijn. Op het bestelformulier wordt altijd duidelijk aangegeven dat de uitgifte onderdeel van een collectie is. Deze service  kan door u op elk moment worden stopgezet. U bent nooit verplicht een nieuwe levering te behouden.


Indien u een vervolgzending in een collectie niet wenst te behouden dan kunt u dit product te allen tijde retourneren. Doet u dit dan wel binnen 14 dagen, wij hebben vaak een wachtrij met relaties die die uitgifte willen hebben.

Hoe kan ik de reserveringsservice van mijn collectie annuleren

U kunt 24/7 contact opnemen met onze Klantenservice via emailadres: klantenservice@munt-online.nl en wij zullen zonder enige discussie op ieder gewenst moment uw collectie voor u stopzetten.

Hoe lang duurt het verzamelen van een collectie, Hoe groot is een collectie?

Dat is zeer verschillend. Voor bepaalde verzamelgebieden verschijnen nog regelmatig nieuwe officiële uitgiften. Deze verzamelingen kennen dus geen echt einde. Voorbeelden hiervan zijn Euro-herdenkingsmunt-verzamelingen, maar ook die van Olympische munten en Nederlandse herdenkingsmunten. Andere verzamelingen kennen wel een echt einde. Nieuwe Nederlandse guldens worden niet meer geslagen, dus dit is een verzamelgebied dat ‘beperkt’ is.

Ook biedt Munt-Online diverse mini collecties aan. Deze collecties bestaan meestal uit  6 - 12 munten. Per collectie wordt uiteraard altijd aangegeven hoeveel munten u zult ontvangten.Uiteraard kunt u op elk moment stoppen met verzamelen.   

OVERIG

Ik wil geen aanbiedingen meer ontvangen

In elke nieuwsbrief via de email kunt u aangeven niet langere geïnformeerd te willen worden met onze exclusieve aanbiedingen. Wij stoppen dan automatisch met toezending.

Indien u ook niet langer geïnformeerd wenst te worden met schriftelijke aanbiedingen, dan kunt u dat aan onze klantenservice doorgeven. U kunt contact opnemen met onze Klantenservice via emailadres: klantenservice@munt-online.nl . Dit geldt ook voor telefonische aanbiedingen, hoewel u dit natuurlijk ook tijdens het gesprek kunt aangeven.

Koopt u ook munten/herdenkingsuitgiften/postzegels/bankbiljetten terug van particulieren?

Wij zijn altijd geïnteresseerd om collecties of losse producten terug te kopen. Afhankelijk van de behoeften van onze verzamelaars kopen we de producten in die wij zoeken.

Is het verstandig mijn collectie te verzekeren ?

Veel mensen verzekeren de zaken die hen veel waard zijn. Munt-Online kan u niet helpen met een verzekering voor uw kostbare verzameling, maar wij adviseren u in dat geval contact op te nemen met de maatschappij waar u uw inboedel heeft verzekerd. In veel gevallen kunnen zij u helpen met een kostbaarhedenverzekering.

Kan ik u aangeven wat ik voor mijn collectie zoek?

Wij zijn altijd bereid u te helpen zoeken met de missende munten in uw collectie. Onze munten experts zullen dan op beurzen en veilingen voor u een oogje in het zeil houden. Indien wij de gewenste munt vinden, nemen wij direct contact op voor instructies. Deze service bieden wij op dit moment kosteloos aan.

Is de Gratis munt onderdeel van een collectie ?

Af en toe biedt Munt-Online een klein gedeelte van een door haar geslagen officiele munt gratis aan. Geinteresseerden wordt gevraagd om een bijdrage in de verzendkosten te betalen. De gratis munt is nooit onderdeel van een collectie/abonnement.

Ik wil graag telefonisch contact met Munt-Online

Munt-Online biedt producten aan via het internet om de kosten van haar producten zo laag mogelijk te houden voor haar klanten. Om die reden werken wij met een klein team. En om al onze klanten zo goed mogelijk van dienst te zijn, verzoeken wij u dan ook uw vraag via ons emailadres klantenservice@munt-online.nl  te stellen.  

Op deze wijze kunnen wij u snel , maar ook efficient beantwoorden en helpen met al uw vraag.